راهنمای خرید دامنه یا انتخاب دامنه

راهنمای خرید دامنه یا انتخاب دامنه؟

چطور یک دامنه انتخاب کنم :

دامنه : (به انگلیسی: Internet domain) نامی است که با آن سایتتان را در اینترنت پیدا میکنند ،بنابراین انتخابش از نظر گوگل هم مهم است. اتتخاب نام دامنه برای مغازه، مطب ، فروشگاه آنلاین و … سوالاتی برای شما ایجاد میکند.چند راهکار وجود دارد تا بهترین نام دامنه را برای کسب و کار خود در اینترنت انتخاب کنید. شما میتوانید خودتان از شرکتهای فروشنده دامنه ( به انگلیسی : domain name registrar) دامین بخرید. کارشناسان سرچ فن در این نوشته شما را راهنمایی میکنند که در کمترین زمان بهترین انتخاب برای خرید دامنه ،را داشته باشید. برای انجام این کار به سوالات زیر پاسخ میدهیم. راهنمای خرید دامنه یا راهنمای انتخاب دامنه .

  • 1- چه اسمی برای دامنه ام انتخاب کنم؟
  • 2- دات آی آر باشد یا دات کام؟
  • 3- مخفف نام تجاری خود را قرار دهم یا کامل؟
  • 4-دامنه ای بخرم که تا به حال ثبت نشده؟دامنه ای بخرم که قبلا شخص دیگری آن را ثبت کرده ؟
  • 5-دامنه را یک ساله بخرم یا چند ساله ؟
  • 6-یک دامین کافیست یا چند دامین مختلف انتخاب کنم؟
  • 7-حتما خودم اقدام به خرید کنم یا شخص دیگری میتواند این کار را انجام دهد ؟

پاسخ به همه سوالات در رابطه با انتخاب دامنه :

 اول : برای انتخاب اسم یا نام دامنه حتما اسم برند خود را انتخاب کنید،

  • تفاوت بین اسم دامنه و نام تجاری شما هم مخاطبین سایت و هم گوگل را خطا می اندازد.
  • نکته ای که باید در نظر داشته باشید کوتاه بودن نام دامنه است. برای سئو کوتاه بودن نام دامنه بهتر است.

دوم : دات کام یا دات آی آر بودن دامنه از نظر فنی تاثیری در سئو سایت شما ندارد.

  • به عنوان مالک یک دامنه لازم است هم دات آی آر و هم دات کام آن را داشته باشید.
  • پیشنهاد میکنیم دامنه ای را خریداری کنید که هر دو مورد آن موجود باشد.
  • اگر مالک دات کام دامنه ای که مد نظر دارید در ایران فعالیت میکند. پیشنهاد میکنیم روی دامنه آی آر همان اسم ، سرمایه گذاری نکنید .

سوم : اگر نام کامل شما بیشتر از هفت یا هشت کاراکتر نیست از نام کامل خود استفاده کنید.

  • میتوانید محض احتیاط نام مخفف خود را هم تهیه کنید. این اقدامات از دزدیده شدن برند شما جلوگیری میکند.
  • در صورتیکه نام تجاری شما خیلی طولانیست از انتخاب آن به عنوان نام دامنه خودداری کنید.
  • در عین حال حتما نامی را انتخاب کنید که در کشورهای مورد فعالیت شما، مفهوم زیبایی داشته باشد.

چهارم : اینکه دامنه ای از قبل ثبت شده، بخریم یا یک دامنه جدید، موضوع مهمی است.

هر کدام را انتخاب کنیم مزایا و معایبی دارد.

چه موقع دامنه ای که قبلا ثبت شده بخریم؟

  •  اینکه عمر یک دامنه از گذشته تا کنون چقدر باشد از نظر سئو اهمیت دارد.
  • هرچه عمر دومین بیشتر باشد بهتر است. پس با خرید یک دامنه که از قبل ثبت شده است چند گام در سئو جلوتریم.
  • نکته ای که وجود دارد این است: معمولا دامنه های از پیش ثبت شده هزینه بیشتری را در ابتدای کار بر ما تحمیل میکنند. قیمت اینطور دامنه ها به نظر فروشنده بستگی دارد.
  • مساله دیگری که در این زمینه وجود دارد استفاده های قبلی دامنه مورد نظر  است:
  • فرض کنید دامنه ای که قصد خرید آن از فروشنده را دارید قبلا در زمینه فروش عطر فعال بوده است. حالا شما در زمینه فروش تجهیزات اداری میخواهید از آن استفاده کنید. اگر میخواهید دامنه ای که قبلتر ثبت شده است را بخرید بهتر است دامنه ای باشد که پیشتر روی سایتی استفاده نشده باشد. یا حداقل در زمینه مشابه استفاده شده باشد. داشتن دومینی که در حوزه دیگری فعالیت داشته هزینه های برند سازی شما را افزایش میدهد.

به طور کلی خرید دامنه جدید هزینه کمتری در پی خواهد داشت.

پنجم: تعداد سالهای خرید یک دامنه ، نشان دهنده تداوم فعالیت شماست.

  • هر چه تعداد سالهایی که یک دامنه را خریداری کرده اید بیشتر باشد یعنی قصد تداوم فعالیت از طرف شما بیشتر است. بنابراین از نظر سئو بهتر است که دامنه را بیشتر از یکسال خریداری کنید.

ششم: معمولا در ابتدای هر کاری، ایده های اسم برای سایت زیاد است.

  • چون ثبت دامنه جدید هزینه زیادی در بر ندارد، افراد اقدام به خرید تعداد زیادی دامنه میکنند. اما اینکار میتواند شمارا سر در گم کند.
  • مشخص و هدفمند اقدام کنید. نیازی نیست تعداد زیادی دامنه بخرید. کافیست دامنه هایی را بخرید که قصد برندسازی روی آنها را دارید.
  • زیاده روی نکنید.اما حتما دامنه هایی که حالتهای نوشتاری مختلف اسم شما را در بر میگیرد خریداری کنید.

هفتم: اینکه چه کسی اقدام به خرید دامنه کند مهم است.

  • در ابتدای کار شاید بخواهید سریعتر پیش بروید. بنابراین از کسی که در این کار آشناییت بیشتری دارد میخواهید که دامنه را برایتان بخرد.
  • شما هزینه را پرداخت میکنید. اما کلیه حقوق مرتبط با آن دامنه متعلق به شخصی خواهد بود که آن را به ثبت رسانده است.

حتی اگر لازم است از کسی کمک بگیرید، حتما ثبت را به نام خودتان انجام دهید. ارزش ذاتی دامنه ممکن است ناچیز باشد. با گذشت زمان و کارهای برندسازی که روی نام دامنه انجام میشود ارزشی برای دامنه ایجاد میشود که میتواند از نظر مبلغی مهم باشد.

توجه کنید که هنگام ثبت دامنه ، شرکت ثبت کننده دامنه از شما میخواهد که رابط مالی، رابط فنی را مشخص کنید. بهترین حالت این است که تمامی این افراد، خود شما باشید.

سوال دیگری دارید؟

درصورتیکه سوال دیگری دارید که در راهنمای خرید دامنه یا انتخاب دامنه  نیامده است. همینجا سوالاتتان را کامنت کنید.

و در انتها اگر دنبال راهکار  افزایش ترافیک سایت هستید ما این کار را برای شما انجام میدهیم.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟
[Total: 0 Average: 0]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست