الگوریتم گورخر

الگوریتم گوره خر چیست؟

الگوریتم گورخر چیست؟

در این نوشته میخواهیم به مواردی از قبیل موارد زیر در خصوص الگوریتم گورخر اشاره کنیم.

الگوریتم زبرا یا الگوریتم گورخر چیست؟

چرا نام آپدیت جدید گوگل گورخر است ؟

اپدیت الگوریتم پاندا ، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم مرغ مگسخوار و یا الگوریتم کبوتر قدیمی ترند یا الگوریتم گورخر؟

در سایت سرچ فن به این پرسشها در خصوص آپدیت جدید گوگل پاسخ میدهیم.

الگوریتم زبرا کیه؟ و چی میخواد؟

چند وقت پیش سایت ” ژورنال موتورهای جستجو ” یک متن منتشر کرد. این متن در خصوص الگوریتم  گورخر صحبت میکرد. نکات جالبی در این نوشته بیان شده بود. مثلا اینکه چرا گوگل داره همچین اسمهایی مثل کبوتر، مرغ مگسخوار و … رو روی سایتش قرار میده! این متن که پیش روی شماست تلفیقی از نوشته ژورنال موتورهای جستجو و نظرات تیم تخصصی سرچ فن است.

داستان آپدیت جدید گوگل با یک شوخی شروع شد.

1) الگوریتم گورخر:

الگوریتم گورخر از یک شوخی بیرون آمد. مت کاتس که در تیم بهینه سازی و کیفیت گوگل فعالیت میکند چندی پیش در جلسه ای در خصوص آپدیت جدید گوگل صحبت کرد. از آپدیت جدید تحت عنوان ” کیفیت تجارت” (به انگلیسی : merchant quality) نام برد. اگر در لفظ خودمانی به دنبال چنین واژه ای باشیم احتمالا عبارت “آبروی کاسب” به دهنمان میرسد.در مجلسی که آقای مت کاتس صحبت کرد، حضار الگوریتمهای موتور جستجوی معروف را به سخره گرفتند. جالب است بدانید آنها اسم “گورخر” را به آن اختصاص دادند.

2) چرا نام آپدیت جدید گوگل زبرا است ؟

جمعی در جلسه با آقای مت کاتس حضور داشتند. آنها میدانستند گوگل به انتخاب اسامی الگوریتم ها از بین حیوانات با مزه و گوگولی علاقمند است.علاقه قلبی گوگل به این نام ها باعث شده بود که الگوریتمهای قبلی مثل پاندا و پنگوئن ترسناک به نظر نرسند. منطقی نیست که کسی از حیوانات با نمک و تنبلی مثل پاندا و پنگوئن ترسی داشته باشد. علاوه بر این معمولا آنها را با رنگ سیاه و سفید انتخاب کرده بود. حتی این موتور جستجو آپدیت مرغ مگسخوار و کبوتر را هم با رنگ سیاه معرفی کرده بود.

حضار که از آپدیتهای قدیمیتر با نامهای فانتزی دل خوشی نداشتند، به زبان آمدند. حرف آنها این بود که آن آپدیتها با آن نامهای دلفریب و بانمک ، تجارت وب سایتهایمان را زیرو رو کرد! حالا یک آپدیت با نام جدی ” آبروی کاسب ” چه میتوانست با کسب و کارشان بکند؟بنابراین به سطوح آمده و گفتند بهتر است نام این الگوریتم جدید “الگوریتم گورخر” باشد. چون هم سیاه سفید است و هم آمده تا از روی وب سایتهای ما رد شود!

3) اقدامات برای الگوریتم گروه خر :

در هر صورت آپدیتهای گوگل به سایتهای می آمدند. بالاخره الگوریتم گورخر با پرواز مستقیم از آفریقا به سایتها میرسید. دیگر وقت آن رسیده که گوگل دست از انتخاب نامهای گوگولی بردارد. بهترین کار استفاده از نامهایی است که واقعا ماهیت این آپدیتها را نشان میدهد. مثل گودزیلا یا دایناسور !شوخی را کنار بگذاریم. در مواجهه با الگوریتم گورخر چه اقداماتی انجام دهیم؟

وظیفه این الگوریتم این است که جهان تجارت الکترونیک را از کسب و کارهای بی کیفیت خالی کند. در واقع سعی میکند تا نتایج ارگانیک بیشتری در اختیار کاربران گوگل قرار دهد.

مطابق با نوشته “ژورنال موتورهای جستجو”  آپدیت جدید اقدامات زیر را انجام میدهد:

1- شناسایی و درک متونی که در سایتتان دارید :

خصیصه های آپدیت جدید گوگل بر این اساس است که حتما متون نوشته شده در سایت شما را درک کند. توجه کنید که علاوه بر متون معمولی داخل سایت، در فروشگاه آنلاین خود به ازای هر محصول توضیحات کامل وارد کنید. گذاشتن قسمت ثبت بازبینی برای کاربران سایت از مهمترین فاکتورهای کمک کننده است.

حواستان باشد که امکان به اشتراک گذاری محصولات را در اختیار بازدید کننده های سایت قرار دهید. این اقدامات شما را به نتایج بهتری در مواجهه با الگوریتم گورخر میرساند. در هر صفحه از محصولات خود حتما یک لینک داخلی به همان محصول در قسمت هدینگ داشته باشید. فراموش نکنید این اقدامات را طوری انجام دهید که محتوای شما تکراری شناسایی نشود.

2- ریسپانسیو بودن وب سایت:

اگر تا این لحظه سایت خود را ریسپانسیو نکرده اید این مقاله را همین الان ترک کنید.سریعتر به رسپانسیو بودن سایتتان بپردازید.این امر برای برخی از برندها ملیونها دلار هزینه برداشته است. اما امروز این مقوله شناخته تر شده است. با هزینه های خیلی کمتری انجام میشود. برای انجام این کار حتما سری به سایتهای ریسپانسیو دیگر بزنید تا ناشیانه عمل نکنید.

3- موتورهای مقایسه ای داشته باشید:

شما که به فروش محصولات در سایتتان مشغولید حتما امکان به مقایسه بین محصولات خود را ایجاد کنید.

در واقع الگوریتم گورخر به راحتی خزیداران آنلاین فکر میکند. هر جا که آنها راحتتر خرید کنند حتما مورد تصدیق آپدیت جدید گورخر است.

4- از قدرت اسکیما غافل نشوید:

حتما در مورد اسکیما شنیده اید. اگر اولین بار است که کلمه اسکیما به گوش شما میخورد، سریع باشید.

به سراغ اسکیما بروید و آن را شروع کنید. از قدرتی که اسکیما در الگوریتم گورخر دارد غافل نشوید.

5- برچسب ویراستاری گوگل برای الگوریتم جدید چه میکند:

برجسب حق ویراستاری گوگل (به انگلیسی : google authorship markup) از مهمترین نکاتی است. باید در سایت خود قرار دهید. در واقع با این کار شما متنی که خودتان خلق کرده اید را به تایید گوگل میرسانید. تا این لحظه برچسب ویراستاری گوگل جز فاکتورهای رنکینگ نبوده است. با این حال استفاده از برچسب ویراستاری گوگل قطعا برای رتبه بندی ویراستاری مهم است. به نظر میرسد در آینده ای نزدیک میتوانید شاهد اهمیت این موضوع در رتبه بندی های گوگل باشید.

راهکارهای پیشنهاد شده در مقابل الگوریتم گورخر بیشتر از این پنج مورد نامبرده است. تیم تخصصی سرچ فن با هدف ارتقای تمام کسب و کارهای ایرانی، در مقاله بعدی در خصوص ادامه روشهای رویاوریی با آپدیت جدید گوگل موارد را بیان میکند. اگر برای ارتقای سایت خود نیاز به افزایش ترافیک سایت از طریق بازدید ارگانیک دارید به صفحات مربوطه رجوع کنید.

ادامه راهکارهای الگوریتم گورخر در مقاله بعدی

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست